2009/02/14
Lorántffy Zsuzsanna (1600-1660)
Szalai Erzsébet
"A férfiak kiválasztási-kirekesztési módszerei sokrétűek. Az egyik az infantilizálás vagy a női teljesítmény agyonhallgatása. A másik a szociálpszichológiából ismert „kettős kötés” csapdája, amikor bárhogyan viselkedik valaki, mindenképpen megbüntetik: ha „nőiesen”, akkor azért, mert öntudatlanul is olyan értékeket, normákat jelenítene meg a férfiak uralta világban, melyet azok legfeljebb magánszférájukban képesek befogadni. A „férfias” fellépés viszont disszonáns volta miatt kerül elutasításra – a kívánatos magatartás semleges nemű. Természetesen ilyet csak nagyon kevesek képesek megvalósítani, ezért a nőkkel valami baj mindig van. Már csak azért is, mert a lehetetlennel próbálkoznak – a többség a csapda kikerülése helyett alkalmazkodni próbál hozzá, és ebből születik aztán a legdisszonánsabb eredmény: az a nő, aki egyszerre akarja magáról sugározni a női és „férfiúi” mivoltát."
2009/02/09
Margittai Katalin
Fekete Zsuzsa
Fekete Zsuzsa: Volt - Van - Lesz? Budapesti közművelődési pillanatkép. In: Szakmatükör - helyzetkép a közművelődésről. (Szerk.: Slézia Gabriella.). Módszertani füzetek 5. köt. Budapest, Budapesti Művelődési Központ, é. n.
Pordány Sarolta
Pordány Sarolta: Kulturális központok új jogi szabályozása Flandriában http://www.mmi.hu/
Horváthné Bodnár Mária – Pordány Sarolta: A Német Népfőiskolai Szövetség fél évszázada http://feek.pte.hu/feek/feek/index.php?ulink=687
Pordány Sarolta: Autonóm tanulás és tudáskorrekciós elköteleződés. Elhangzott „A képzők szerepe a felnőttek tanulásában” című nemzetközi konferencián, Budapesten, 2007. november 13-án.
Pordány Sarolta (2007): A migráció és a felnőttkori tanulás összefüggései. (Kézirat)
Pordány Sarolta (2007): Az önirányító tanulás kiemelkedő kutatói. (Kézirat)
Pordány Sarolta (2007): A felnőttképzéssel foglalkozó civil szervezetek szerepe a fogyatékkal élő emberek integrációját támogató tanácsadásban és tájékoztatásban. (Magyar nyelvű konferencia-előadás.)Felnőttképzési Szemle, 1. sz. http://www.feflearning.hu/hun/hun.php?page=of1 (2008-01-16)
Pordány Sarolta (2007): A civil szektor a felnőttképzés fejlesztésében.
Felnőttképzési Szemle, 1. sz. http://www.feflearning.hu/hun/hun.php?page=of1 (2008-01-16)
Pordány Sarolta (2007): A felnőttoktatók képzésének szükségessége és jövője – Afrika, Ázsia és a csendes-óceáni szigetvilág oktatásáról. (Heribert Hinzen – Hanno Schindele (2006. eds.): Capacity Building and the Training of Adult Educators – Present Situation and Recommendations for the Future in Africa, Asia and the Pacific. – International Perspective in Adult Education 52 issue. Bonn. The Institute for International Cooperation of the German Adult Education Association – IIZ/DVV). Szín – Közösségi Művelődés (A Magyar Művelődési Intézet és Képzőművészeti Lektorátus folyóirata).
Pordány Sarolta (2007): Interjú Pál Miklósnéval (a közművelődésről). Szín – Közösségi Művelődés (A Magyar Művelődési Intézet és Képzőművészeti Lektorátus folyóirata). 12. 5. – 2007. november 85–89. p.
Pordány Sarolta: Az informális tanulás értelmezése és mérése. In Feketéné Szakos Éva (szerk.): Fókuszban a felnőttek tanulás. Gödöllő, 2006, Szent István Egyetem Gazdasági-és Társadalomtudományi Kar Tanárképző Intézet, 25–33 p.
Pordány Sarolta: Konferencia a fejlődés-orientált felnőttképzésről, 2006 http://www.feflearning.hu/tiki-index.php
Pordány Sarolta: Felnőttkori tanulás, közművelődés, 2003, Microtoll
Pordány Sarolta: Tanuló társadalmak oktatói. Bentlakásos nemzetközi felnőttképzési program Balatonalmádiban. SZÍN. A Magyar Művelődési Intézet lapja, 1998. 3/6. sz. 39–41. p. Pordány Sarolta: Felnőttkori tanulás, közművelődés. Budapest, 2002. 51-56. p.
Pordány Sarolta: Mi mindent tekinthetünk felnőttképzésnek a közművelődésben? In: Felnőttképzés a közművelődésben. MMI, 2000