Mindenkiben él a sztereotípia, hogy a technológiai újításokra a fiatal férfiak a legfogékonyabbak, s ők is költik pénzüket leginkább a telekommunikációs szolgáltatásokra is. A valóság viszont mást mutat. Az Egyesült Államokban a mobil forradalom legnagyobb előremozdítói a dolgozó anyukák.
A Scarborough Research által végzett kutatás szerint a dolgozó édesanyák átlagos telefonszámlája 94 dollár, ami 21 százalékkal meghaladja az átlagot. A csemetéikért aggódó nők nem csak többet telefonálnak, az extra tartalmak letöltésében is számíthatnak rájuk a szolgáltatók, hiszen 42 százalékkal több letöltésért felelős ez a réteg, mint az átlag.
Sok a meló, kell az iPhone
A teljes munkaidőben dolgozó, de legalább egy gyermeket nevelő nők minden szempontból fogékonyabbak a mobilos megoldásokra, így marketing szempontból is fontos célcsoportot jelentenek. A kutatás azt a prekoncepciót is letöri egyébként, miszerint a legtöbb high-tech kütyüt a férfiak gyűjtik maguk köré, ugyanis az amerikai anyák az átlag fogyasztónál jóval több ilyen eszközzel vértezik fel magukat, sőt, sokkal inkább fogékonyabbak a fejlesztésre, eszközök cseréjére is. Egy szóval, ha valaki azt hiszi, hogy az új iPod-bejelentés a fiatalok szemét nyitja tágra, az téved.
A Scarborough Research felmérése ráadásul egy komoly méretű mintával dolgozott, több mint 220 ezer nőt kérdeztek meg tavaly február és idén március között. Az USA teljes lakosságán belül ez a kategória egyébként 9 százalékot tesz ki, azaz 21,6 millió amerikai dolgozó anya van, a teljes női populáción belül pedig 18 százalék az arányuk.
Az eredmény alapjában véve meglepő, de van logikus magyarázat. A dolgozó nők élete sokkal sűrűbb, folyamatosan mennek valahová, kevés az idejük, szükségük van arra, hogy állandóan kézben tartsák dolgaikat. Akkor is képesnek kell lenniük dolgozni, ha a gyermekük miatt kell kihagyni munkaórákat, másrészt a legfontosabb üzleti utazások során sem akarnak lemondani a felügyelet és a kontroll érzéséről az aggódó anyukák.
A gyerekek is segítenek a modernizálódásban
A felmérés szerint a dolgozó anyukák háztartásaiban minden vizsgált digitális eszköz jóval gyakrabban fordul elő, mint az átlagos otthonban, így az MP3-lejátszó, PDA, videojáték, HDTV, digitális fényképező, de még a DVR-képes set-top box is. Ez valószínűleg köszönhető a technológiai szempontból fejlett gyermekek hatásának is, de marketing szempontból nem ők a döntéshozók a vásárlásokat tekintve, hanem a szülő, aki a számlát fizeti. A kutatás részletes kivonata megtekinthető a Scarborough Research [1] honlapján.
http://www.hwsw.hu/hirek/43073/dolgozo-no-usa-digitalis-hightech-mobil-kutatas-felmeres.html